Constècnia SL, guardonada amb el Premi APCE 2023 a la Implicació en el Territori

30 Octubre 2023        Actualitat Gremi

El jurat va valorar la feina de Constècnia per atorgar-li el premi per ser una empresa constructora que duu més de 35 anys compromesa amb el progrés econòmic i social del Camp de Tarragona.

Amb un impacte positiu en la creació de llocs de treball a la comarca, i un 52% de proveïdors de la província tarragonina. Aquesta constructora tarragonina fou responsable de construir els primers APROP de Barcelona, edificis d'allotjaments provisionals per a emergència social aixecats amb una estructura creada amb contenidors marítims reutilitzats.

L'empresa Constècnia ha estat guardonada amb el premi Implicació en el Territori que atorga l'Associació de Promotors de Catalunya (APCE) dins de la trobada anual que realitza l'entitat amb els seus associats. El premi, que es va lliurar juntament amb quatre reconeixements més al Compromís Social, la Regeneració Urbana, la Innovació i la Sostenibilitat, destaca l'arrelament de Constècnia. i de la seva xarxa professional a l'entorn on ha desenvolupat els seus més de trenta-cinc anys d'activitat, a més de remarcar projectes de primera línia desenvolupats i executats des del territori a benefici de la seva gent. Durant l'acte, que es va celebrar a l'auditori del CosmoCaixa a Barcelona, els responsables de Constècnia, Ignasi Prats, Gerard Prats i Carles Prats, van rebre el guardó de mans del president de l'APCE, Xavier Vilajoana, i de Daniel Roig, president de la Comissió Territorial de l'APCE a Tarragona i que també és membre de la junta del Gremi de la Construcció del Baix Camp.

Constècnia va agrair la gran tasca que realitza l'APCE per al sector de la promoció i la construcció d'edificis, així com el suport i disponibilitat que contínuament mostra als seus associats. Aquest guardó suposa un notable reconeixement per una empresa com Constècnia, que va néixer a la Selva del Camp a partir de la cultura i de l'esforç. Els responsables de l'empresa van fer-ne una valoració molt positiva: "Estem especialment contents per un premi com aquest, perquè és un honor i ens enorgulleix enormement ser reconeguts per professionals del nostre propi sector. Això ens anima a continuar endavant i a reforçar els nostres valors. Som una empresa familiar implantada al Camp de Tarragona, amb una gran estima pel nostre entorn i la nostra terra, amb la qual ens sentim plenament identificats, de manera és doblement satisfactori rebre un guardó que reconeix la nostra aportació per tal de millorar-lo".

Des de Constècnia s'assegura que un premi com aquest serveix per encoratjar l'empresa: "És una injecció de confiança que ens anima a treballar per continuar sent cada vegada més competitius, adaptant-nos a les noves tecnologies i a les necessitats que es presenten per al nostre sector. Els reptes són consolidar els nostres punts forts -com ara l'eficiència, la proximitat i la confiança- i sumar-hi les noves tècniques constructives, la sostenibilitat i l'especialització, per tal d'assumir reptes i projectes amb un nivell de compromís cada vegada més significatiu".

La valoració del jurat
El jurat va valorar la feina de Constècnia per atorgar-li el premi per ser una empresa constructora que duu més de 35 anys compromesa amb el progrés econòmic i social del Camp de Tarragona, amb un impacte positiu en la creació de llocs de treball a la comarca, i un 52% de proveïdors de la província tarragonina. Aquesta constructora tarragonina fou responsable de construir els primers APROP de Barcelona, edificis d'allotjaments provisionals per a emergència social aixecats amb una estructura creada amb contenidors marítims reutilitzats. Els vincles de Constècnia amb la província també són culturals i esportius, essent patrocinadors dels equips de futbol i de bàsquet La Selva, i del festival musical Accents, entre d'altres.