Els constructors a Catalunya demanen el cessament de l'activitat productiva a les obres

27 Març,2020        Actualitat Gremi

El Gremi de la Construcció del Baix Camp dona suport a aquesta mesura com a membre que és de FOCONTA.

El Gremi de la Construcció a Catalunya ha sol·licitat al govern espanyol el cessament de l'activitat productiva a les obres i l'arribada dels instruments econòmics necessaris perquè les empreses puguin fer front a la paralització del sector. La petició, que es va fer a través d'una carta enviada aquest dimecres 25 de març, busca "mitigar la propagació del virus de la covid-19" perquè resulta "quasi impossible complir i garantir les mesures de seguretat i protecció que s'han introduït". Segons diuen, "el manteniment de la distància de seguretat entre operaris, els desplaçaments en vehicles de menys de nou places ocupades per una sola persona o la desinfecció d'eines i espais són més que un repte pel sector; és una utopia".

Pels empresaris de la construcció, "les obres han de ser considerades com una activitat productiva que ha de cessar", al tractar-se d'un servei que "no és essencial". "S'han d'adoptar totes les mesures necessàries per decretar el tancament de totes les obres, públiques i privades, que no s'estiguin realitzant per atendre una emergència o que donin suport al sector sanitari", es llegeix a la carta. Per les patronals, limitar el desplaçament dels treballadors de la construcció "és necessari" perquè poden contagiar-se del coronavirus i convertir-se en "potencials vectors de transmissió".

Per altra banda, les empreses catalanes defensen que, un cop superada la crisi, "es disposi d'un sector que pugui preservar els llocs de treball i estigui disposat a arrancar de nou una activitat que ha demostrat contribuir en un percentatge important al PIB nacional". "Les peticions són necessàries per garantir la salut de les persones i no sobrecarregar un sistema sanitari debilitat per la crisi", conclou l'escrit.

Les entitats que signen la carta són la Cambra Oficial de Contractistes d'Obres de Catalunya, la Federació de Gremis de la Construcció de Lleida, Foment pel Desenvolupament de la Construcció i Indústria Auxiliar de les Comarques Tarragonines (FOCONTA), la Federació d'Entitats Empresarials de la Construcció de Barcelona, el Gremi d'Àrids de Catalunya, el Gremi de Constructors d'Obres de Barcelona i Comarques i la Unió d'Empresaris de la Construcció de Girona.